Existuje spousta nejrůznějších cest, jak někomu či něčemu přispět na internetu, aniž byste vůbec utráceli něco navíc. Můžete to být vy nebo třeba oblíbená nezisková organizace, která se stará o staré a nemocné pejsky nebo pomáhá lidem k důstojné smrti. Možnosti jsou „neomezené“. Tedy jsou omezené, ale pouze vaší vlastní aktivitou. Dejme tomu, že byste mohli nákupem přispět tomu „někomu“. Každým nákupem online. Uveďme si příklad. Každý týden nakoupíte zboží a služby na internetu, protože jste moderní člověk atd., za asi 2000 korun, ať se nám to počítá dobře (je to pouze ilustrativní).
Nyní si vezměme, že byste mohli třeba 7 % té ceny, kterou jste zaplatili (tedy 2000 korun) převést na někoho jiného nebo na sebe. Vy byste zaplatili 2000 jako vždycky, ale někdo jiný by část těch vašich peněz dostal, třeba právě ty útulky pro pejsky. Z každé 2000 za týden by šlo tedy 140 korun. Zdá se vám to málo? Pokračujme tedy v příkladu. Za měsíc byste tímto tempem přispěli 560 korun, za rok byste přispěli 6720 korun. Aniž byste zaplatili cokoliv navíc, 6720 korun každý rok by šlo útulku pro staré pejsky. Samozřejmě, za 560 korun za měsíc toho moc nenakoupíte. Ale nyní si vezměte tu situaci, kdybyste nebyli sami. Dejme tomu, že by se objevilo 100 lidí, kteří utratí třeba jen 1000 za týden a chtěli by také přispívat. Z každé tisícovky by tak šlo 70 korun. Za měsíc by to bylo 280 korun. Za rok by to bylo 3360 korun. A ještě to vynásobte stem, protože sto lidí takto nakupuje s úmyslem pomoci svým nákupem. Tj. 336 000 korun + těch vašich 6720. To už je za rok pěkná částka, no ne?
Pomoci můžete takto jednoduše
Nic neutrácíte navíc a stejně pomáháte. Stačí si jenom zadat do vyhledávače „pomáhat nákupem“ a vyjede vám hned několik společností, které toto nabízejí. A pokud byste chtěli být pořádné „škrkny“, což je naprosto v pořádku, můžete takto přispívat sami sobě – tedy určitá částka z nákupu se bude vracet vám zpátky.